Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av alsunna
införskaffade mig vad jag trodde skulle min bil, men som mer och mer övertygat mig om det motsatta.
har redan haft inbrott och nu går den inte som den ska alls.
motorn än chippad i både bränsle och tändning, och det sitter större turbo på.
sitter ingen tomgångsmotor på bilen och den har alltid haft lite problem med att börja gå på 3cylindrar pga en tändhatt.
nu i torsdags när vi gled runt så började den just gå på 3 men blev inte bättre och när vi nästan var hemma så gick den på 2.
nu går den lite ojämt på tomgång och katastrof när man gasar (orkar inte mer än upp till 3500rpm)
drar man ur luftmassemätaren så dör bilen.
får inga felkoder på varken tändning eller bränsle
lambdalampa/felkodslampan lyser inte heller förrens man drog ur luftmassemätaren.
så har ni några förslag???
tändningen verkar ju vara bra eftersom lambdalampan inte lyser, så jag är mest inne på bränslepump under bilen eller i tanken???

MVH Kenny
av alsunna
var inga fel på tändning men den får inte bensin till den andra cylindern ifrån fronten sett. någon som vet något vanlig fel på dessa?? ska ut och mäta upp om insprutarn är hel, om den får plus ifrån förkopplingsmotståndet och om jorden mellan kabel och motor är bra. är det någon som har någon sida eller kan mätvärda på allt i huvudet??? :)
av alsunna
tackar :D underlättar ju otroligt när man har volvos verkstadshandböcker och en bilelektroniksutbildning :) är ju gött om detta kanske kan hjälpa någon annan stackare :)

Läs också kommentaren till artikeln, h&[…]

Slangar v70

Fel av mig, evap purge valve sitter bredvid batter[…]

Dålig broms

I höstas köpte jag en huvudbromcylinder […]

Kopplingen tar högt upp.

Jag har läst på litegrann. Om man har e[…]