Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av siviak
kaffe_koppen skrev:Inte är det ditt fel inte!! Det finns andra som har trott samma sak:)
Jo, det låter onekligen som det är i dosan felet sitter. Men konstigt att det funkade fint häromdan för dig helt plötsligt?!?!?!? Bilar har sina egna liv...
Användarvisningsbild
av pang58
siviak skrev:
pang58 skrev:
siviak skrev: Hade samma problem som du och kan bara rekommendera LARMA INTE PÅ BILEN INNAN DU KÖPT NY LARMDOSA PÅ VOLVO!!!! Det gjorde inte jag så en dag kunde jag inte larma av bilen.

Jag har en 940 Classic, -98. På det larmet skall man om fjärrkontrollen inte fungerar, låsa upp bilen med nyckel, låt larmet "tuta", det tar ca 30 sekunder. Starta därefter bilen inom 5 sekunder, så har du kopplat ifrån larmet.
Därefter kan larmet endast kopplas in med en fungerande fjärrkontroll.
Men... om larmet har gått så aktiveras ju startspärren, och då går det ju inte starta bilen utan att larma av med en fungerande fjärr! Har du prövat?
Jodå jag har testat och det fungerade på min bil (enligt anvisning i bruksanvisningen), men du har baraq 5 sekunder på dej att starta bilen.

Är det skruvhål för att fä[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]

Kolvringar etc b4b

Ok,tack.Slipat ventiler dom håller tätt[…]

Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]