Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Har ett problem med min volvo 740gle 85a.
Det är ett dovt surrande ljud som verkar komma ifrån bensintanken. Trodde först att det måste vara tankarmaturen så jag har testat med 2st andra armaturer men surrandet försvinner ej.
Snackade med en vän som är ganska duktig på volvo 740 och han berättade för mig att det mycket väl kan vara relät, så jag knallade iväg till skroten och köpte ett så gott som nytt relä.
Med höga förhoppningar så tryckte jag dit det men likt förbannat så surrar det i bilen!
Jag testade att slå om halvljuset och då ändras surrandet lite i ton så det är ju helt klart något elektriskt......
Någon som kan hjälpa mig med problemet?

MVH/joakim
Användarvisningsbild
av olafixar
Tror att det är bränslepumpen som sitter under bilen som låter...hade ju nå liknande på min -86 bytte ut pumpen och det bidde tyst :P Prova med och röra på den när bilen är igång
av Gargamel
Okej jag ska genast kolla upp det, tack för svaret=)

mvh/joakim
av Arne
Det ska surra i tanken, du har även en bränslepump där. :wink:
av Gargamel
jodå lite surrande här o där får man ju självklart räkna med, fast bränslepumpen som sitter under förarsätet va det som förde oljud....åkte upp till volvo och en mekaniker lyssnade och vi kom fram till att den höll på att ge upp. Åkte till skroten och skaffade en ny så nu är allt som det ska!

tack för hjälpen! strålande när folk kan hjälpa varandra så här;)

mvh/Joakim

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]