- fre 02 mar 2012, 14:30
Tjena, nybliven medlem och volvoägare här. Köpte för några dagar sedan en Volvo 945 GL/SE -94 i väldigt bra skick för att ha gått strax över 40k mil, men den har ju såklart sina skavanker och eftersom jag är pedant är jag sugen på att fixa upp de smågrejer som är.
Dock är jag väldigt osäker på kostnad och arbete för att fixa dessa grejer, hoppas att jag kan få hjälp att uppskatta det av er här så jag vet om det är värt att göra. :)
Lista på saker som behövs åtgärdas och mina gissningar inom parantes:
Kupéfläkt rasslar (par hundra för ny fläkt, ganska jobbigt att byta)
Vänster framskärm lite rostig (runt 500 för ny skärm om jag hittar i rätt färg, lite mindre om jag rostlagar själv, men då mer jobb plus lack)
Vindrutelister (Par hundra kronor på skroten, lättbytta)
tankmätare/tempmätare fungerar dåligt/inte alls (en del felsökning, men antagligen inget dyrt)
Extranyckel (370 från Volvo, billigare hos låssmed)
Lucka i bagage (hundring på skrot)
bakluckefjäder skall sättas fast ordentligt(lite jobb bara)
Höger handbromsbackar(Fick med nya så nån timmes arbetstid?)
Cigaretttändare (en tjuga på skroten)
Så, vad tror ni och hur långt är mina gissningar från sanningen? Tack på förhand!
Dock är jag väldigt osäker på kostnad och arbete för att fixa dessa grejer, hoppas att jag kan få hjälp att uppskatta det av er här så jag vet om det är värt att göra. :)
Lista på saker som behövs åtgärdas och mina gissningar inom parantes:
Kupéfläkt rasslar (par hundra för ny fläkt, ganska jobbigt att byta)
Vänster framskärm lite rostig (runt 500 för ny skärm om jag hittar i rätt färg, lite mindre om jag rostlagar själv, men då mer jobb plus lack)
Vindrutelister (Par hundra kronor på skroten, lättbytta)
tankmätare/tempmätare fungerar dåligt/inte alls (en del felsökning, men antagligen inget dyrt)
Extranyckel (370 från Volvo, billigare hos låssmed)
Lucka i bagage (hundring på skrot)
bakluckefjäder skall sättas fast ordentligt(lite jobb bara)
Höger handbromsbackar(Fick med nya så nån timmes arbetstid?)
Cigaretttändare (en tjuga på skroten)
Så, vad tror ni och hur långt är mina gissningar från sanningen? Tack på förhand!
- By Gurkan