Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Starbird
Hej!

Nu är det såhär, att jag skruva på en varsin kabel vid skruvarna på plastkretskortet bakom tankmätaren, för att säkerställa dess funktion.
ungefär som i denna guide:
http://www.ebsw.se/Tankmatare_Brakis.pdf

Det var inga problem, tills ena kabeln hamna mot en bit av karossen (snyggt jobbat känner jag :)), det small till lite grann och lukta sedan lite bränt.
Symptomen är nu dessa, inga mätare utom klockan och laddtryck fungerar, inga varningslampor fungerar heller. Bakgrundsbelysningen fungerar som vanligt.
Till frågan
Räcker det med att jag byter instrumenthuset eller riskerar jag att ha förstört något mer?

Alla säkringar är hela och all annan el fungerar precis som vanligt.

Tack för ett bra forum!
av Amarace
Kretskortet har en inbygd säkring i form av en krets som är tunn på plusmatningen, den far om det kortsluts.
Du ser det när du tittar på kretskortet, sitter ett skruvhål på vardera sidan om den också.

Det jag brukar göra är att göra en hängsäkring istället och skruva fast med ringkabelskor i dom hålen, sen fungerar det.
Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]