- ons 27 sep 2006, 16:13
OK jag ska börja från början: Köpte bilen i dec förra året ny bes inga anm. Bilen hadde varit på motor renovering fick kvitton på arbetet samt en topp.
Allt verkadev vara i sin ordning
Bilen gick som en klocka inga felkoder. 3dgr efter jag köpt den började tomgången gå upp å lägga sig på 1500.
Började spåna på problemet men hittade inget som kunde bero på det. Gjorde rent gasspjällhus,bytte luftfilter men utan någon verkan. Kollade även vevhusvent.
Bilen började pendla mellan 1500-2500 hela tiden fick även felkod 2 3 2.
bytte lambdasond och lmm men felet kvarstog. Va fan e felet svor jag.
Sen när jag var ute å provkörde bilen efter mycket mekande märkte jag att biljäveln ville bli varm. Shit!!! Bytte temp givare men inget blev bättre.
Bytte även termostat och när jag tömde ut vattnet såg att där var det olja.
FAN!!!!
Började riva i motorn och fick se en spricka i en cylinder.
Jag ringde killen jag köpt bilen av men han hadde naturligtvis inte märkt några problem. Ok tänkte jag bara att fixa ett nytt block.
Fick tag i det å meka dit det men biljäveln vill fortfarande koka.
Började riva igen å märker att toppen e skev.
Ringde killen jag köpt bilen av igen men han verkar ha gått upp i rök.
Jävla idiot tänkte jag men jag hadde ju kvitto på toppen så jag ringde Demia där han hadde köpt toppen och fick till svar att kvittot jag hadde var en topp till en 945 du har blivit lurad sa han.
Arg som fan försökte jag få tag i killen jag köpt bilen av men han finns inte att få tag i.
Ok det är bara att försöka att få tag i en topp tänkte jag.
Jag fick tag i en hel motor på skroten i kolbäck den skulle vara bra å den var provkörd.
Kasta i rovan och prov körde nu kokar den jäveln me vad fan ska jag ta mej till . Bilen börjar bli ganska dyr nu ca 40000kr jag kan ju inte ge upp nu. Edet någon som kan veta vad felet kan vara Den gick igenom bes med blankt papper för 2 dar sen.
Mvh jocke
Allt verkadev vara i sin ordning
Bilen gick som en klocka inga felkoder. 3dgr efter jag köpt den började tomgången gå upp å lägga sig på 1500.
Började spåna på problemet men hittade inget som kunde bero på det. Gjorde rent gasspjällhus,bytte luftfilter men utan någon verkan. Kollade även vevhusvent.
Bilen började pendla mellan 1500-2500 hela tiden fick även felkod 2 3 2.
bytte lambdasond och lmm men felet kvarstog. Va fan e felet svor jag.
Sen när jag var ute å provkörde bilen efter mycket mekande märkte jag att biljäveln ville bli varm. Shit!!! Bytte temp givare men inget blev bättre.
Bytte även termostat och när jag tömde ut vattnet såg att där var det olja.
FAN!!!!
Började riva i motorn och fick se en spricka i en cylinder.
Jag ringde killen jag köpt bilen av men han hadde naturligtvis inte märkt några problem. Ok tänkte jag bara att fixa ett nytt block.
Fick tag i det å meka dit det men biljäveln vill fortfarande koka.
Började riva igen å märker att toppen e skev.
Ringde killen jag köpt bilen av igen men han verkar ha gått upp i rök.
Jävla idiot tänkte jag men jag hadde ju kvitto på toppen så jag ringde Demia där han hadde köpt toppen och fick till svar att kvittot jag hadde var en topp till en 945 du har blivit lurad sa han.
Arg som fan försökte jag få tag i killen jag köpt bilen av men han finns inte att få tag i.
Ok det är bara att försöka att få tag i en topp tänkte jag.
Jag fick tag i en hel motor på skroten i kolbäck den skulle vara bra å den var provkörd.
Kasta i rovan och prov körde nu kokar den jäveln me vad fan ska jag ta mej till . Bilen börjar bli ganska dyr nu ca 40000kr jag kan ju inte ge upp nu. Edet någon som kan veta vad felet kan vara Den gick igenom bes med blankt papper för 2 dar sen.
Mvh jocke
- By thormiltell