Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av palmroth
hej. jag är nybliven ägare till en fultrycks turbo 940 och har fått ett litet problem som jag inte kan lista ut var det ligger.
när jag ligger i ca 100 och har 5:an i ...trampar ner gasen och kommer lite upp i varv så börjar det rista i bilen eller skulle man kunna säga morr/skorra om ni förstår vad jag menar...släpper lite på gasen och låter tubon jobba upp så kommer den ändå upp i hastighet riktigt bra.
trodde först att det skulle vara kopplingen men tycker dom inte på resrvdelsbutiken...utan han tycker mer att det låter som en växellådskudde?

någon som känner igen detta och har åtgärdat det i sin bil?
vore riktigt glad för hjälpen.
?:-/
Användarvisningsbild
av Ravi
Kolla motor kuddar och kardan lager med, samt hardyskivan
av palmroth
tackar för tipset... läste om gula markeringar som skulle stämma, såg även på andras beskrivningar om deras problem med vibrationer... vilket inte verkar stämma på min bil. mina vibrationer kommer enbart vid fullt gaspådrag på 5an från 100 och uppåt men släpper man lite..bara lite på gasen så försvinner dom... väldigt märkligt..men ska kolla det..
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]