Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Baldboy
Hej
Jag ska sätta dit ett nytt glas på en 940 -95 som åkte karusell på vägen och kysstes med ett träd med backspegeln. så hela glaset blev kaputt. nåväl köpte ett nytt glas och ska sätta dit det men det vill sej inte lixom. Glaset har ju hållare/clips runt om och piggar på baksidan samt kontakter för sån backspegel med el (har inte denna dock) Men det finns lixom inte plats i hålen för clipsen och piggarna?! dom har nått ivägen på insidan. jag försökte att pilla i hålet under för att se om det gick att vrida på nått som på min 740, men det finns det inte. det enda som går in utan problem är i hålen för kontakterna. så jag fattar inte riktigt vad som är problemet. jag har inte bytt en "frisk" backspegel på en 940 innan.
av Baldboy
White skrev:Kommer inte riktigt ihåg hur infästningen ser ut, men vet att dom kan vara lite knepiga att få dit. Är det inte som en cirkel med
tappar som ska snäppas fast?
Det är ingen av dom gamla tapparna som sitter kvar i hålen då?
precis så ser det ut. men det ser inte som tapparna skulle sitta kvar eller nått. bara att det är som en yta under lixom oh piggarda ser oxå ut som det tar slut för tidigt typ
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]