Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Masken
Känner mig snart som en rättshaverist, med alla frågor, men ni är ju vänliga att svara så...
Mina fönsterhissar har slutat fungera, säkringen ser helt ok ut.
Är det någon som har någon idé, så vore jag tacksam.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kabelbrott mellan dörren och karossen är det första jag komer att tänka på, även om det inte är vanligt på 740. Sällan problem med fönsterhissar på 740 öht, måste vara en bra konstruktion...
av Masken
Kabelbrott?
Alla fönster är ur funktion, men förarplatsen är i och sig en "hub"....
av Addekarlsson
Prova att lyfta upp konsolen i förardörren och mät på alla stift. Har du inte ström på nån, så är det kabelbrott på strömkabeln.
Har du ström där, så kolla jordkabeln till konsolen.
För om alla hissar är ur funktion, så är felet helt klart mellan batteri och konsolen.

Så mitt tips är som sagt, mät så du har ström. Har du ström, prova att dra en extra jord. Tror du hittar felet på det viset.

Lycka till! :D

Mvh/ Adde
av Masken
...en fråga dock, backspeglarna sitter på samma kontroll, och de fungerar som de ska?!
Är det bara att lyfta upp kontrollen, den sitter ju lite löst?

/max
av Addekarlsson
Masken skrev:...en fråga dock, backspeglarna sitter på samma kontroll, och de fungerar som de ska?!
Är det bara att lyfta upp kontrollen, den sitter ju lite löst?

/max
Backspeglarna har egen strömförsörjning, så att dom funkar är inget konstigt. :)
Ja, det är bara pilla upp kontrollepanelen lite försiktigt. Sitter bara nertryckt med hjälp av 2 st "spännfjädrar" i form av 2 st plåtbitar så att säga.
Men det kan vara lite tight att få upp den, för det brukar vara välditg korta kablar där. Blir så när det ska få plats mycket i dörren. MEn prova så ser du ju. Går det inte, så får du ta bort dörrsidan helt enkelt.

Mvh/ Adde
av Masken
..det visade sig att kabeln hade lossnat från säkringsdosan.
Vi bytte överväxelrelä i höstas, och då lossnade väl kabeln lite, sedan har den skakat loss.
Men nu är det ok.
av Addekarlsson
Se där ja, även såna saker kan inträffa ja. :D
Men bra att det fungerar nu då iaf.

Mvh/ Adde

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]