Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ztoffe
okej kanske e lika bra de :P vilket chip skulle ni rekomendera att man börja med ? elle ska man slänga i brensle å täning på samma gång kanske .. :lol:
Användarvisningsbild
av White
Spikar den redan vid 0,5-0,6 bar nu med originalchip hade jag nog börjat felsöka INNAN jag fortsatte med annan "trimning". Som jag
skrev tidigare så BÖR originalchipet hänga med vid 0,5-0,6 bar UTAN problem.

Har du en tillförlitlig graderad laddtrycksmätare som du uppmätt ditt laddtryck med?
av ztoffe
asså den går ju hur bra som helst nu ... men ibland när man går ner på 3an och ska göra en om körning då spikar den ordentligt då går mätaren upp till 1bar .. men annars så ligger den på 0.5 . men som sakt de e behov av en ny turbo den tjuter fast de finns olja å vatten ... men får ställa ner den lite till så kanske man slipper den där jäkla spiken :)
Användarvisningsbild
av White
Att den spikar med laddtryckstoppar på 1,0 bar och originalchip är knappast konstigt!

Jag måste fråga HUR du justerat upp laddtrycket? Är det genom "pys" trimning? Inget att rekomendera i så fall!

Köp en ordentligt wastegateklocka och chip så får du en mycket roligare bil. Du slipper både laddtryckstoppar och spikningar, om nu
inget annat är fel på din motor/turbo vill säga. Jag kör själv med både chip och wastegateklocka från BSR och är nöjd! :-)-)
av ztoffe
sorry förstog nog inte vad du mena först :) ja precis kör me sån som man ställer upp laddet själv ... oki får kolla de så får de kanske bli det i stället :) alltid lär man sig nå nytt tack
av breakdown89
Du kör med En pysventil alltså?
En kompis till köpte en 945 ltt som det satt en sån i. Den kasta han så långt ner i älven som de gick. 1 av 3 gånger han stämpla fullt gick det bra, dom andra 2 skenade laddtrycket

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]