Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

God kväll!

Då jag postat på detta fantastiska forum tidigare och fått bra och sabba svar kommer det ytterligare en fråga.

Då de nya Nivomatic-dämparna monterades idag noterade jag ett litet rosthål i främre ljuddämparen och det vill man ju inte ha.

Så, delar min 964 från 91 med 2.0 turbo avgasrör med någon annan turbomodell, typ 760 turbo eller kanske någon 940 turbomodell?
Min 960 har multilinkbakaxel.

Det är lite knepigt att få rätt delar, exempelvis då man skriver i regnummer på skruvat.se då bilen en gång importerades till Sverige och inte finns med i deras databas.
Är det någon som har Volvos orginal artikelnummer till den främre ljuddämaren eller halvsats.
Andra tips?

Mvh
P. Silja
Jag brukar alltid ringa volvo när det gäller tveksamheter angående sånt här. Dom brukar alltid vara hjälpsamma och komma med något svar, pröva att ringa en verkstad helst en mindre verkstad då jag tycker dom brukar vara bättre än större.
Darkdog skrev:Jag brukar alltid ringa volvo när det gäller tveksamheter angående sånt här. Dom brukar alltid vara hjälpsamma och komma med något svar, pröva att ringa en verkstad helst en mindre verkstad då jag tycker dom brukar vara bättre än större.
Tack,
jo jag ringde Volvo och även företaget Fixa bildelar som har bra priser på avgasrör mm.
Dock så hade inte Fixa bildelar systemet hemma och det skulle ta ca 14 dagar att få hem det, så det fick bli en halvsats från Volvo.
Synd då jag tyckte de hade bra service då de snabbt ringde tillbaka till mig.
Dessutom skulle monteringssats ingå och frakten skulle de ta bort om jag hämtade det hos dem, jag bor i Stockholm.

Nåväl, Volvo orginal för 3 600 inklusive monteringssats och det tog knappt två dagar att få det.

/Per Silja

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]