Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av johannes2k
Hej.

När min bil har stått över natten i 10 minus och när jag ska starta upp den på morgonen kan ett ljud förekomma, låter nästan som på videon fast långt ifrån lika mycket som det där, låter inte så där "ljust", men det låter lika rytmiskt.

När jag kört en kortis så finns ljudet inte mer.

Volvo 740 från 1988, B230F motorn - servad regelbundet och har gått 18 000 ärliga mil.

Chevy piston slap - YouTube

Har fått förklarat för mig att det är oljetrycket som gör att det kan låta lite sådär?

Kör med mineral 10-40, borde jag kanske gå ner lite?

Tack på förhand
av johannes2k
Ravi skrev:Jepp blir så ibland innan trycket kommer!
Är det så? :D Är det så oavsett om bilen hade gått 5000 mil? Det är inget jag behöver oroa mig för? Har du varit med om det?

Va glad jag blir, den är så välvårdad så jag tycker det skulle verka konstigt om det var något fel mekansikt
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Varför startar du två trådar om samma sak. Du har ju en som heter "740 - knack vid uppstart? *FILM** "
också.

Mvh GK
av johannes2k
gnestakalle skrev:Varför startar du två trådar om samma sak. Du har ju en som heter "740 - knack vid uppstart? *FILM** "
också.

Mvh GK
Hittade en bra video som visade det korrekta ljudet vid kallstart. Tänkte jag gör en ny tråd, men fick samma svar såg jag. Så den kan tas bort.

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]