Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej
Har problem med min 745 -92, 230F.
Soppa pumpen la av(Regina), har byt den och nu startar bilen men den går bara på tomgång. När man försöker köra iväg så går den i allt ifrån 50m till 1 Km till den dör och vill inte starta om man inte använder startspray eller drar igån den men står den ett tag så startar den med nyckel. .
Har någon en ide?

PS. På tomgång så har den stått och gott i 2h utan problem ett flertal ggr.. :-O)
Du har antagligen dåligt bränsletryck. Kan bero på Dåligt fungerande bränslepump (bytte du till en begagnad), igensatt bränslefilter, igensatta bränsleledningar eller en defekt BränsleTrycksRegulator (BTR). Har du tagit ut felkoder, radera gärna de gamla koderna och kör sedan en sväng så får vi se om det dyker upp några koder.

Mvh GK
ClaesG skrev:Nej jag bytte till en ny pump, har bytt bränslefilter och den visar inga felkoder.
Det sitter bara en pump i tanken ingen under..
den går att köra på 6000 varv men inte under då dör om man kommer under
MVh
Claes
Nu hänger jag inte med riktigt, i ditt inledande inlägg skrev du att bilen bara gick på tomgång någon längre tid och nu skriver du att den behöver 6000 varv. Vi behöver nog en mer precis felbeskrivning.

Mvh GK

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]