Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Amazonsport
Lite mer spam om min bil.. Idag har det blåst mycket men inte regnat, bilen startade direkt o fungerar perfekt.

Förmodligen är det fukt som är boven i mitt fall.. Om jag bara visste var den är känslig? Jag har sprayat vatten på alla elektriska kopplingar o komponenter i motorrum samt även böjt o bockat på alla slangar o kopplingar men inget glapp eller misständningar..
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du bytt tändkablarna än och glöm inte byta den mellan spole och fördelare. I övrigt får du kolla kontaktstycken och andra anslutningar så att där är fullgod kontakt. Kolla även spridarnas hjälprelä att där är god kontakt samt att du kollar reläets jordning för där brukar det ofta ärga

Mvh GK
av bgr
Prova att öppna relät för späningsmatning till spridarna (ärgat)
på min 88 satt det nedanför Expansinstanken
av Amazonsport
Bilen har gått fint i mer än en vecka nu men igår regnade det och blåste, då börjar den strula igen.
Först dog den i nån sekund när jag svängde i korsning, både höger och vänstersväng. Sen efter 2,5 mil i regn dog den helt. Tänder till ibland när jag provstartar och stiften blir blöta.

Spännande va? Mera tips efter denna förklaring någon?? :D
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du hunnit byta kablar ?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det där att den slocknar vid sväng kan tyda på dålig kontakt någonstans. Kontrollera anslutningar och kablar. Bytte du kabeln mellan spole och fördelare också?

Mvh GK
av Amazonsport
Tror jag hittat felet.. Huven ligger högre än torpedplåten i bakkant så gummilisten inte tätar, när det regnar rinner det ner vatten på fördelarlocket. Anledningen till att det börjar när jag svänger kan vara att vattnet på huven flyttar sig då och rinner längs springan.
Det var mycket fukt i fördelarlocket.
Ska klura på hur jag kan få det tätt då listen där sitter lite halvdant från början tycker jag. Men torpedplåten skall justeras upp lite först..

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]