Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvodennis
hej har nu införskaffat en risig lekbil.
volvo 760tic -86
gick bra och problem fritt när ja köpte den, sen började blinkersen sluta fungera men kom tebax och försvann lite som den själv ville..
och nu har bränslepumparna lagt av.
varken den i tanken eller under bilen går. har mätt upp kablarna till den bak och den får 0,15volt (märkligt?)
får heller ingen ström till pumpen under bilen, har provat sätta ström på pumpen och den funkar.
har kollat alla säkringar och bränslerelät har ja bytt. men om man matar ström på ena stiftet (heter 87/2 på bränslerelät) där bränslerelät sitter så funkar pumpen under bilen. antar att det är någonting mellan säkringen och relät som jävlas. databox kanske?
alla förslag e bra! hoppas någon kan hjälpa mej med detta.
tack på förhand
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Blinkersen kan bero på ärgade kontakter eller ärg i lamphållaren,kan också vara någon defekt kabel.
Har du ett avlångt bränslerelä, vilken färg är det på det som du har i nu. Har du bytt relä annars är det det gröna reläet du skall ha om det är avlångt du har.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ursäkta mig, jag såg nu att du har en 760 och då en 6:a i den. Jag tänkte 740 och K-jet. :oops:
Du skall ha ett vitt relä, det är K-jet som har grönt.

När det gäller blinkersen kan det ju vara omkopplaren på ratten också. Måste erkänna att jag inte vet vilket motorsystem du har, är det Motronic eller vad?

Mvh GK

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]