Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Davidv70summum
Tjena!

När jag köpte min 945 tyckte jag den drog vatten.. När ja köpte den var de lite vatten i kärlet ( ca 1 cm) sen när ja kört hem den och låtit den stå över natten var de inget kvar i kärlet... Råkade dock öppna kärlet när vi var och titta på den och då kom det ut endel vatten.. kan vara det med...

Men iallafall.. Lånade hem verktyg för att provtrycka kylsystem... Och läckte gjorde det.. Läckte vid expantionskärlet samt vid vattenpumpen... Har nu bytt allt och provtryckt på nytt..

Jag pumpar upp 1 bar och efter 1 minut har de sjunkt till 0.9... Vad kan de bero på? Tycker mig inte se att de läcker vi ngra slangar eller vi kylaren... Inte heller vi kärlet eller pumpen...

Va skall jag göra? Är de soppas lite de läcker att man kanske knappt märker de?`

/David
av Davidv70summum
Jag har ac ja :) Hur ser den ut? Läcker slangarna där? Såg att ja hade ngn droppe glykol på växellådan och den sitter väll nästan rätt under där?
av Davidv70summum
EDIT: Har nu vart ute och provtryck igen.. Till en början gjorde de mig inte så mkt klokare... Inget läckage what so ever...

Testade då ta fram blomsprutan me lite såpa i.. Började spruta runt och hitta inte något nu heller..... Tills jag spruta på själva provtryckaren... Vid en slang anslutning bubblade det på:D Fixade det och testade igen..

Lät den stå 10 min med tryck och mätaren rörde sig inte ett SKVATT :d

Gött me enkla problem :))
av Davidv70summum
Har dock inte provstartat än men de borde inte vara någon skillnad :) Olja och kylvattnet såg fint ut så var nog inte topppackingen som jag trodde först :)

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]