- lör 31 dec 2011, 14:41
Hej.
Ja detta är ett "skvallerhål" vars uppgift är att släppa ut ev. läckagedroppar för att skydda lagren om tätningen till pumphuset skulle släppa ifrån sej någon droppe vilket kan ske när pumpen blivit mycket gammal.
Men detta hål skall ju vara vänt nedåt för att ha den funktionen.
Inte heller jag känner till den här bilmodellen, men kan pumpen ha monterats 1/2 varv felvänd?
Ser inte ut på bilden som att det skulle vara möjligt.
Eller är det en pump som inte hör till bilmodellen.
Eller en "piratpump" där tillverkaren gjort hålet på fel sida?
Detta måste verkstan utreda.
Mycket konstigt, hur som helst ska hålet vara vänt neråt annars har det ingen funktion.
Så två saker ska reklameras:
1. Det ska vara en pump med hålet neråt.
2. Det är helt tydligt enl. bild att det läcker från hålet i pumpen och det är reklammationsgrundande.
Att hälla i kylartätning för att försöka avhjälpa detta skulle inte ens en verkstadsprao göra. :shock:
Så får man inte bete sej på en verkstad.
En solklar reklammation anser även jag.
Hoppas du hör av dej hur det går med reklammationen.
//tuxedo
Ja detta är ett "skvallerhål" vars uppgift är att släppa ut ev. läckagedroppar för att skydda lagren om tätningen till pumphuset skulle släppa ifrån sej någon droppe vilket kan ske när pumpen blivit mycket gammal.
Men detta hål skall ju vara vänt nedåt för att ha den funktionen.
Inte heller jag känner till den här bilmodellen, men kan pumpen ha monterats 1/2 varv felvänd?
Ser inte ut på bilden som att det skulle vara möjligt.
Eller är det en pump som inte hör till bilmodellen.
Eller en "piratpump" där tillverkaren gjort hålet på fel sida?
Detta måste verkstan utreda.
Mycket konstigt, hur som helst ska hålet vara vänt neråt annars har det ingen funktion.
Så två saker ska reklameras:
1. Det ska vara en pump med hålet neråt.
2. Det är helt tydligt enl. bild att det läcker från hålet i pumpen och det är reklammationsgrundande.
Att hälla i kylartätning för att försöka avhjälpa detta skulle inte ens en verkstadsprao göra. :shock:
Så får man inte bete sej på en verkstad.
En solklar reklammation anser även jag.
Hoppas du hör av dej hur det går med reklammationen.
//tuxedo

- By Xanthopteryx