Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Bytt hela tanken? Inte bara tankarmaturen, det är ganska vanligt på 740?
Är den gjord av plast är den bytt, då ska det inte vara någon fara tycker jag. Är den gjord av plåt (läs rost) kan det vara lite värre...

Sök på tankarmatur här på forumet så slipper jag dra alltihop igen! :wink:
av Philip
Ok, jag ska söka :)

På kvittot han lämnade eftersig så står det "tank" 1200:-
Kan det vara hela tanken som är bytt om det står så? Ska ringa firman som åtgärdade den och höra om dom garantirepar den..
av Philip
Sparkz: jag har sökt med ljus och lykta här på forumet men jag hittar inte några inlägg med tankarmatur :cry:
Kan du möjligtvis länka till dom inläggen eller dra en kort förklaring igen? :wink:
Tack
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hittar inte heller så mycket nu... har dom ramlat över kantan på sidan 7?

Iaf:
Tankarmaturen sitter i tanken och innehåller förpump och nivågivare. Plus att alla anslutningar till tanken går genom den. Den gamla typen var gjord av plåt och brukar rosta sönder. Vanliga problem är:
*Kabelgenomföringarna går sönder.
*Anslutningarna till bränsleledningarna rostar.
Det gör att den stora pumpen under bilen måste suga själv, dessutom kan den dra luft genom en sönderrostad anslutning. Luften brukar få pumpen att låta illa, och det är inte nyttigt för den heller, många pumpar rasar efter bränslestopp.

Den nyare typen är av plast, rostar inte och kabelgenomföringen är bättre. Alltså: Hittar du en av plast på skroten har du tur, annars köper du en ny.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]