Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av wirjan01
Startar ej, tänder inte heller, har bytt bränslerelä, huvudpump, och gjort ren filtrena. Använder jag startgas så hoppar den igång direkt och går sen som vanligt, nu vet jag inte mer, nån som har någon ide ?
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Årsmodell och du bör ta ut felkoder, se länk.

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a

Spridarreläet, eller mer korrekt "hjälprelä för spridare", sitter på expansionskärlet och är känt för sina kallödningar. Öppna reläet och gör om lödningarna, god ide är också att kontrollera nämnda reläs jordpunkt som sitter på sidan i motorrummet bredvid lamphuset. Systemets tempsensor sitter i toppen under 3:ans insug.

Mvh GK
av wirjan01
Tack för snabbt svar ! Det är en bensinmotor men den kanske har det reläet i alla fall ? När det gäller felkoder så säger den " blockerad insprutare eller fel på insprutningskabel " som jag uppfattar det så får den ingen bensin alls vid starten, eftersom den startar direkt med hjälp av startgas och sen går den jättefint. Hur får den normalt bensin vid startögonblicket ? spelar ingen roll om motorn är kall eller varm, stänger jag av den och försöker starta direkt så är den död men med hjälp av startgas så går den i gång direkt. Högst irriterande !
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jo men då är det nog ganska troligt att det nämnda reläet är boven.

Mvh GK

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]