Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av najk
#5488
missade att skriva att bilen eftertänder också. ibland mer, ibland mindre :(

//N
av najk
#5684
hur kollar man så att kallstartsventilen går som den ska? och var sitter den?

undrar också hur man kollar att autochoken går som den ska? enligt instruktionsboken skall man trycka gasen i botten en gång (ett pump) före kallstart, men hur vet man att choken funkar som den ska. verkar inte som om min gör det för den verkar inte få tillräckligt med soppa, utan dör. -men det kanske har med kallstartsventilen att göra också??


kör hårt :twisted:


//niclas
av najk
#5731
idag startade inte biljäklen alls. dimma och 100% fuktighet i luften.

inget resultat efter försök med startgas, den verkar inte dra tjuvluft.


//niclas
av Addekarlsson
#5736
Garanterat nått med el på nått sätt. Men vad?????
Är ju så svårt att komma på saker när man inte har bilen framför sig, och kan rota runt bland allt i motorrummet.

Sen att det är en K-motor gör inte saken lättare för mig. Så länge sen jag höll på med förgasare...

Men alltså, dimma, tokhög luftfuktighet.... Hmm.... Näe, jag har ingen lösning på detta just nu. Måste spåna mer på det först.

Återkommer om jag får nån snilleblixt om saken. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Sparkz
#5762
Först och främst:
Kallstartventil: Insprutare (Finns inte på alla insprutare heller)
Choke: Förgasare

Ta bort slangen från luftfiltret igen, längst upp på förgasaren sitter chokespjällen. Är motorn kall ska dom stänga när du trampar ner gasen.
av najk
#5995
tackar så länge. ska kolla choken.

hör gärna av er om ni får snilleblixtar


//niclas

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]