Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bergkvist
tänkte höra om man kan få lite tips på fel. jag får stå och gno väldigt länge på starten innan den hoppar igång, och när jag har mycket bensin i så startar den bra men när det börjar bli dåligt så får man stå och gno. jag funderar på om det kan va bränsle pumpen. vad tror ni? och vilken ? är det svårt att fixa? tack på förhand för hjälpen
Senast redigerad av 2 Ticken, redigerad totalt 0 gång. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av Ticken
Komplettera upp med motorbeteckning, årsmodell osv så är det lättare att få hjälp..

/Ticken
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Instämmer med moderatorn att du måste tillföra mer info men ett första tips skall du få. Jag tror att du har ett kombinerat problem, bränslepumpen i tanken samt bränslefiltret.

Mvh GK
av Bergkvist
gnestakalle skrev:Instämmer med moderatorn att du måste tillföra mer info men ett första tips skall du få. Jag tror att du har ett kombinerat problem, bränslepumpen i tanken samt bränslefiltret.

Mvh GK
okej. är det svårt att fixa själv? och vart sitter det om man ska vara lite mer noga :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Bränslefiltret sitter bredvid tryckpumpen under bilen ungefär rakt under baksätet på vänster sida och för att komma åt tankpumpen skall du lyfta på främre delen av bagagerumsmattan, därunder finns ett inspektionslock som du skruvar av och därunder sitter armaturlocket och under i tanken sitter pumpen. Var noga när du jobbar med pump och filter så att det blir rätt.

Mvh GK
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]