Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjo, har hänt nu 2 gånger av 14 starter att när jag ska starta bilen när den är kanske halvt varm (stod stilla 2 timmar ena gången och 3-4 timmar andra gången) så går startmotorn som den ska men jag får dra runt ca 2 sekunder extra kanske och den segar sig otroligt mycket från 500 rpm och arbetar sig sen uppåt istället för att som den normalt sett ska göra brumma upp till över 1000 rpm och sen sjunka. Vad kan detta bero på? Har aldrig gjort såhär innan. :|

Det känns som att man inte riktigt kan lita på bilen för tillfället när jag ska starta den och jag skulle mer än gärna vilja reda ut det här problemet om det finns något jag kan göra. Jag har kollat felkoderna och den enda felkoden som finns är 3-1-1 hastighetsmätarsignal saknas och hastighetsmätaren funkar för det mesta men ibland hoppar den ner så det är inte så konstigt.

Jag har kollat så att förpumpen går och det gör den, lyssnade i tanklocket :)

Mvh
VolvoElit skrev:Verkligen ingen som vet? :cry:
Jag har förstått att den startar slött men hur går den sen när du kör? Det behövs lite fylligare beskrivning av hur motorn uppför sig.

Mvh GK

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]