Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Halmstad-Tompa
Hej :D
Hur man kopplar förbi startspärren har jag ingen aning om men jag hade larmproblem på min kärra innan och fick inte igång den...jag ryckte då ut säkringen till startspärren och kunde då starta bilen...huruvida du kan göra så eller ej vågar jag inte säga men du kan ju alltid testa...men som sagt ifall detta är någon lösning på ditt problem vågar jag inte säga då du kanske utlöser ett larm om du rycker säkringen...i mitt fall så ryckte jag säkringen för att slippa bärgningskostnader till Volvo...fick lämna in bilen där och de kopplade ur mitt larm eftersom min larmbox lagt av.
Användarvisningsbild
av Stefan_745
VICTORY! :D

Efter att problemintervallerna tätnat till nästan 1 gång per dag tappade jag humöret och började rota vid tändningslåset en kväll och upptäcker till min glädje att den som installerat larmet har varit så förutseende att han skarvat på larmet på ett sånt sätt att det gick att bara koppla ihop originalkabeln igen! Voilá, bilen startar utan tvekan och har gjort det i 1 veckas tid!

En ytterligare effekt av detta är att problemet med ibland fördröjd iläggande av overdrive har försvunnit, (hur) hänger detta ihop?!

Tack för tipsen!
Användarvisningsbild
av Crille
Stefan_745 skrev:VICTORY! :D

En ytterligare effekt av detta är att problemet med ibland fördröjd iläggande av overdrive har försvunnit, (hur) hänger detta ihop?!

Tack för tipsen!
Svar Nej
Problemet med överväxeln ligger med all säkerhet i reläet för överväxeln.
öppna reläet och löd om alla lödningar i det så kommer det säkert att fungera att växla utan problem. ( Sitter i elcentralen )

Att det fungerar nu beror säker på ren tillfällighet samt det kalla vädret, ( om bilen står ute ) Sprickbildningar i lödtenn behöver inga stora temperaturförändringar ( långt ord ) för att det ska bli galppkontakt.
av Hocki
Jag hadde samma problem på min 945 se-96 aut jag bytte startmotor + tändningsros= ingen skillnad när bilen åldras så blir det inte samma 100% ström fram till starten genom kablarna så jag satte dit ett relä på torped plåten å sen dess har jag aldrig haft några problem(ett vanligt singnal relä)/Håkan

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]