Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Slezii
Jag har någonting klika 2ggr. precis efter man startat motorn,altså ner man slutat köra med startmotorn.Det låter nästan som om startmotorn fortsäter gå några varv efter att motorn har startat. Är det möjligt? eller vad kan det vara? Glömde skriva att det är en 945-a från -91 med B230 FT motor
av Jimpiz
Slezii skrev:Jag har någonting klika 2ggr. precis efter man startat motorn,altså ner man slutat köra med startmotorn.Det låter nästan som om startmotorn fortsäter gå några varv efter att motorn har startat. Är det möjligt? eller vad kan det vara? Glömde skriva att det är en 945-a från -91 med B230 FT motor
''

nått liknande hände med mormors 340.. tror att det betyder att startmotorn håller på att gå sönder.. efter att det ljudet uppstod.. höll startmotorn ungefär 50 gånger.. så det var ingen panik.. efter dom sissta 30 gångerna.. gick man slå med en hammare på startmotorn.. då gick det att starta igen

Vill inte säga till 100% att det är det som är felet.. utan bara en gissning i ditt fall

Hejsan! har försökt markera slangen, fr[…]

Som jag förstår så tvärdog b[…]

Rotinger bromsskivor (räcker nog med vanliga)[…]

Strålkastarbyte

Hej där. Jag har beskrivit exakt detta i en a[…]