Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av towny
Hej!
Har ett väldigt störande problem på min gamla 940. När jag vrider om tändningen i radioläge så fungerar all el utan problem, men när jag startar bilen så dör stereon, vindrutetorkarna, fläktarna, tutan och andra "bra att ha funktioner". Detta händer inte alltid, men det händer oftare än vad det fungerar. Ibland då det fungerar kan det även dö under färd. Obs. att all belysning fungerar och bilen har inga problem med att starta.

Är inte så kul att behöva köra in i en parkeringsficka och stänga av bilen för att kunna torka bort vatten från vindrutan när man kör till/från från jobbet då det regnar. Har funderat lite på om det kan vara något jordfel, men har inga kopplingscheman så vet inte redigt vart alla jordningar sitter i chassit. Hur som helst så är jag väldigt tacksam för snabb lösning.

/mvh
av umekille
smörj tändningslåset...
är återgångsfjädern inte
till hundra så får du vrida
tillbaks nyckeln i läge(risk
finns att startmotorn går
om nyckeln fastnar i startläget
och då snurrar den med motorn
och går sönder)
av towny
Har helt klart något med tändningslåset att göra har jag kommit underfund med. Tror det är något glapp på brytaren som släcker strömmen när startmotorn drar igång då jag kan rycka lite på nyckeln när bilen är igång för att starta all el igen. Tack för svaren, får ta och skruva ner tändningslåset när man får lite tid över.

/mvh
Kopplingen tar högt upp.

Ok då kanske det är så med min oc[…]

EX60

EX60 CC går nu att konfigurera via hemsida[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p[…]

Häng ut dem för skambeläggning