Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Carpediem
tjena,
jag funderar på att bygga om min 740 gle -87:a och trycka ner 940 t motor i den samt att trycka dit 940 kjolar å allt som hör till,

men jag är inte så hemma på volvo och vill gärna ha lite tips på nån bra motor, växellåda, bakaxel och det som hör till,

Tack på förhand, Mvh Martin
av Arne
Det mesta passar direkt, det är elen som kan vara lite jobbig att bygga om. Enklast är att man har en skrotad 940 att ta komponenter ifrån.
av Addekarlsson
Innan du börjar, så kolla med svensk bilprovning att du får bilen genom registreringsbesiktning med den motorn.....
Dom är inte alls så glada i ombyggda fordon sen i somras/höstas.... Får inte ens regga en 740 med M90 låda längre. :???:

Så som sagt, ta reda på att du får fram komponentlista på allt, som är påskriven och godkänd av Volvo.....

Jag vill inte vara negativ, men jag tror inte du kommer lyckas...
Om du söker här på forumet, så hittar du andra trådar om detta med att bygga om ett fordon.

Mvh/ Adde
av Carpediem
man tackar,

snackade me besiktningen idag så man får visst ringa till volvo i göteborg å få ett godkännande,

men ja får kolla vidare på den fronten,

tack för hjälpen.

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]