Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av frodde89
Hej, jag har problem med min volvo 945 ltt.
De hela började med att jag bött bränslepumpen i tanken till en större(90L/timmen gamla och den nya är på 255L/timmen) den gick hur bra som helst med den nya pumpen men när jag skulle besikta bilen så var alla värden för höga så jag bött tillbaka till den gamla pumpen men nu går den SKIT.
Den rycker och hackar när man har jämn gas och så ryker den jätte mycket svart rök, luktar fan och spottar ut som för mej ser ut som olja ur avgassystemet.
Jag har kollat alla slangar med start gas, bytt insugspackningen.

SNÄLLA HJÄLP MEJ VET INTE VAD JAG SKA GÖRA!!!!!
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixade till rubriken.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Går den nu som den gjorde innan du bytte till den kraftigare pumpen eller hade du andra symptom då? Är bilen trimmad? Jag tror det vore bra om du tog ut lite felkoder.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Ticken
Exakt, ta ur felkoder. Kolla där du varit och rotat! Förstår inte varför du ska på insugspackningen och grejja.

Vilka värden var för höga på besiktingen?

Vad är det för årsmodell på bilen?

Vad är det för pump som satt dit (i tanken?) och varför?

/Ticken
av frodde89
Insugspakningen var ett litet läckage.
Soppa pumpen var en walbro gss341.
Jag hade inte dom här problemen innan jag bött pumpen.
bilen är helt original nu, ingen chip eller höjd laddtryck.
CO 6,2 (0,5)
HC 299(1000
CO 2500 5,8(0,3)
Lambdan 0,91(0,96-1,04)
av frodde89
gnestakalle skrev:Går den nu som den gjorde innan du bytte till den kraftigare pumpen eller hade du andra symptom då? Är bilen trimmad? Jag tror det vore bra om du tog ut lite felkoder.

Mvh GK
Den dog innan jag bött till större pump, men efter jag bött till den större så dog den aldrig. Bilen är helt original nu. Vad kostar felkods sökning?
av frodde89
Hej, nu har jag gjort en felsökning på mekonomen och dom hittar inga fel och dom undrade vad dom skulle leta efter.
Bilen går fortfarande skit och mekonomen visste inte vad som kan vara felet.
Vad kan det vara för fel på bilen?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
När servade du den sist med luft- och bränslefilter?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Föreslår att du felsöker BränsleTrycksRegulatorn (BTR), kan vara så att soppan bara roterar i systemet vilket då inte ger tillräckligt bränsletryck. Dessutom kan det vara ide att kontrollera bränsletrycket, du kanske har en förträngning någonstans i bränsleledningarna vilket då begränsar trycket.

Mvh GK

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]

Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]