Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Jag åker alltsomoftast ut till stugan i värmland, och har upptäckt att bilen ofta är farligt nära att slå i med underredet när man åker på de mer risiga vägarna, så jag undrar helt enkelt rätt och slätt om man genom att byta dämpare/fjädrar eller på nåt annat sätt skulle kunna höja en 960 utan att väghållning o dyl. gick helt åt fanders. Antar att man är tvungen att låta en verkstad göra nånslags hjulinställning så de står rakt och fint efteråt också i så fall, om det ens är möjligt.

Finns väl risk att den skulle se lite skum ut, men jag vill bara ha ~5cm extra för de riktigt taskiga vägarna, ingen tokhöjning eller så.
Vad tror ni, är det möjligt eller får man helt enkelt lämna bilen när väglaget blir riktigt dåligt? :(
av volvo944gl
åk till biltema o köp några svarta kuddar i dämparna.. kostar ca 100 kr.. lägg i dom så blir dämparna lite hårdare.. om det kanske hjälper
av zingan
jag har tillverkat en hasplåt i durkaluminium som räddar oljetåget
håller med om att markfrigången är usel om man kör på dåliga vägar ......
av volvo944gl
zingan: kan du lägga upp en ritning på hur du har gjort? och ett kort på hur din blev?
av Gr8ride
Hej,

min 964:a -95:a är lite väl sänkt för mig.
Det skrapar i innerskärmen fram, trots att det är urkapat en bit. Är det lätt att återställa? Fram är det vanliga fjäderben men bak?
av rd350
Bak brukar det vara dämparna med nivåreglering som gett upp= hyffsat dyrt. Fram brukar fjädrarna "sätta sig" men då brukar bilarna ha gått 30-40000 mil och då är det fjäderbyte som gäller.

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]

Volvo car UX

Fullscreen map En klimatzon vid synk Spara val[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Helkonvertera ser intressant ut, när det skil[…]

P2 Backspegel kärvar.

Har en P2. Vänster yttre backspegel kärv[…]