Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pellepunk
Tjena folks!

Jag har en fråga angående en 940 -95 jag skall titta på imorgon och det jag undrar är om värmepaketet i dessa som har AC monterat,
har läst på många ställen att dom tydligen går sönder.....varför gör dom det när dom utan AC tycks hålla i evighet?
jag har själv haft en uppsjö med Volvo bilar men aldrig någon med AC i och har aldrig behövt byta något värmepaket i dessa....
Är detta något som är ett sådant stort problem att man skall avstå från att köpa någon som har AC/ECC?

Jätte tacksam för svar!

Mvh.
av Arne
Värmepaketet är det inga problem med. Däremot är det kondensorn som sitter framme vid kylaren som brukar ärja sönder. Bilen är körbar omän den går sönder du tappar bara AC:n så du inte har någon kyla.
av pellepunk
Ja det har jag förstått att det är ren tur om AC:n fungerar i gamla volvo bilar :)
Det jag tänker på är själva värmepaketet som sitter i mittkonsollen som verkar ge sig tillslut och lär vara ett gissel att byta...på bilar utan luftkonditionering är dom tillverkade av koppar/nickel och i AC bilar av Aluminium...
Kanske bara folk som glömmer glykol på vintern som råkar ut för att dom spricker.

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]