Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av turboman
hej jag har köpt en 740 turbo 88a b230et
jag har ägt bilen i 1 vecka bara och den gick bra när jag körde hem den men när jag skulle köra nästa dag så starta den inte, jag hörde bränslepumpen spruta men inte ett liv från startmotorn. det konstiga är att den har varit såhär varannan morgon sen jag köpte bilen. vad kan det vara för fel? den brukar alltid hoppa igång lite senare när man försöker
Användarvisningsbild
av Rirojej
Kan va tändninglåset .... eller start motorn eller jordfel.. börja kolla det
Användarvisningsbild
av lilleman
hej min 945a gjorde likadant förra hösten det var den lilla sladden som sitter på startmotorn .det var glappkontakt vid kabelskon tydligen ett vanligt fel.kan ju även vara kolen i startmotorn som är dåliga.
av Volvo_Islander
Du kan ju testa selonoiden genom att brygga ström från den grova pluskabeln till stiftet den klenare kabeln sitter på. Man kan också få startmotorn att gå igång om man knackar lagom lätt på den med tex. handtaget på en skiftnyckel. Lyckas den manövern så finns det i alla fall hopp, troligaste felet är då att både startmotorn och selonoiden behöver rengöras och smörjas.
av turboman
jag har tagit en stålborste och lite kontaktspray, den funka bra imorse. kanska bara va lite dålig kontakt
Användarvisningsbild
av Rirojej
ja det är ett fel som dyker upp på forumen ibland.
Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]