- tor 04 aug 2011, 00:55
Jag slutar strula till det. Så vissar jag vad jag skrev på TPC istället så kanske det blir enklare att svara :)
viewtopic.php?f=47&t=206003
Läst igenom detta och har det mesta klart i huvudet.
Dock blir en del oklart, när man aldrig tagit en när titt på motorn!!
Detta blir ett första bygge, ett budget bygge!
vad behövs?
Detta är vad jag fått för mig behövs
960 motor fästen (6 delar totalt? 3 på varje sida?)
760/960 krängningshämmare (den ifrån en v6 modell?)
960 oljetråg? det skall kortas 91mm eller var det prick 10cm eller är det till att känna sig för? ( det skall även tigas ihop?!
c70 insug? 960 gasspjäll? och 850 gasrulle? Fungera det? Sedan lär ju det kanske måsta göras om för tryckslangen lite?
Uttag för tomgångsmotor, där får gärna någon spec sig (:
Elen ifrån motorn till boxarna brukar vara med? men ifrån Boxarna till säkringslådan kan man ta ifrån en hederlig 850? (vad behövs rensas ur den?)
tryck och retur till turbo? (en av dom kunde bockas om och åter användas?) Trycket/returen behöver man ''bara'' en längre slang?
Sedan är det ju något innanför oljetråget som skulle kortast? bytas? något med någon gänghylsa? (jag är ingen nybörjare vad det gäller skruva, med med vad diverse saker heter på en motorn är jag nollad!
)
Krabblock? (det är ju ett annat fördelar lock som ändrar om tändkablarnas utgång? 1500kr till.. :/) kan man inte kapa lite i torpeden och göra som en låda in och ha kvar standarden?
Vatten kylningen... nobb som man är...
Om vi gör så här, på en hederlig b2** familjen, då är det ifrån nederdelen på kylaren till vatten pumpen, ifrån vatten pumpen upp i toppen, och så har du ett rör som går under grenröret till värmepaketet?
Hur är det på en t5:a?
vad behövs göras om?
Ifrån turbon så skall det gå en tryckslang till ic:en som man monterar framför vanliga vatten kylaren,
Sedan ifrån turbin en slang som man monterar LMM i, o sedan till en luftbox/sportluft filter?
Är det något jag missat? (drivlinan tar vi sedan!)
Mvh en nybörjare som vill ha hjälp!!
Anders!
viewtopic.php?f=47&t=206003
Läst igenom detta och har det mesta klart i huvudet.
Dock blir en del oklart, när man aldrig tagit en när titt på motorn!!
Detta blir ett första bygge, ett budget bygge!
vad behövs?
Detta är vad jag fått för mig behövs
960 motor fästen (6 delar totalt? 3 på varje sida?)
760/960 krängningshämmare (den ifrån en v6 modell?)
960 oljetråg? det skall kortas 91mm eller var det prick 10cm eller är det till att känna sig för? ( det skall även tigas ihop?!
c70 insug? 960 gasspjäll? och 850 gasrulle? Fungera det? Sedan lär ju det kanske måsta göras om för tryckslangen lite?
Uttag för tomgångsmotor, där får gärna någon spec sig (:
Elen ifrån motorn till boxarna brukar vara med? men ifrån Boxarna till säkringslådan kan man ta ifrån en hederlig 850? (vad behövs rensas ur den?)
tryck och retur till turbo? (en av dom kunde bockas om och åter användas?) Trycket/returen behöver man ''bara'' en längre slang?
Sedan är det ju något innanför oljetråget som skulle kortast? bytas? något med någon gänghylsa? (jag är ingen nybörjare vad det gäller skruva, med med vad diverse saker heter på en motorn är jag nollad!
Krabblock? (det är ju ett annat fördelar lock som ändrar om tändkablarnas utgång? 1500kr till.. :/) kan man inte kapa lite i torpeden och göra som en låda in och ha kvar standarden?
Vatten kylningen... nobb som man är...
Om vi gör så här, på en hederlig b2** familjen, då är det ifrån nederdelen på kylaren till vatten pumpen, ifrån vatten pumpen upp i toppen, och så har du ett rör som går under grenröret till värmepaketet?
Hur är det på en t5:a?
vad behövs göras om?
Ifrån turbon så skall det gå en tryckslang till ic:en som man monterar framför vanliga vatten kylaren,
Sedan ifrån turbin en slang som man monterar LMM i, o sedan till en luftbox/sportluft filter?
Är det något jag missat? (drivlinan tar vi sedan!)
Mvh en nybörjare som vill ha hjälp!!
Anders!
- By axelbalte