Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Tänkte uppdatera tråden lite då det hänt en hel del. Men att felet fortfarande kvarstår. Jag sköt ju toppackningen på den
och trodde de skulle vara där boven var att den misstände och de gjorde att det kände som de hög i bilen.

Känslan är som att AC slår till och från hela tiden när man kör i jämn fart eller vid gas pådrag. Men de känns mest mellan
1500-4000 rpm. Sen efter 4000 så går den som en klocka. Spelar ingen roll vilken hastighet man ligger i så känns de.

Saker som är bytt:

* Stift
* Tändkablar
* Fördelarlock och rotor
* Alla vakuumslangar är nya
* Rivit vevhusventilationen och rengjort
* Rivit tomgångsmotorn och rengjort och smörjt upp
* Bränsletrycks regulator
* turbo
* toppackning, ventilkåpspackning, insugspackning m.m
* Olja + filter
* Bränslefilter

Nu börjar jag bli trött på att de inte blir fixat... Men vet snart inte vad jag mer ska hitta
på för att få bilen att gå som den ska...

Kvar att byta;
* Lamdan och bränslepump

Nån som har tips på vad de kan vara som spökar annars ?

Tacksam för all hjälp!

mvh
Senast redigerad av 2 BamZe84, redigerad totalt 0 gång.
En bra ide kan vara att du kostar på dig nya Volvo original tändkablar och då även den som går mellan tändspole och fördelare.

Mvh GK
gnestakalle skrev:En bra ide kan vara att du kostar på dig nya Volvo original tändkablar och då även den som går mellan tändspole och fördelare.

Mvh GK
Bra!
Tack för tipset, ska kolla de imorgon med. Har en kompis med en likadan 945 turbo. Så de är rätt bra,
de är bara o testa med hans prylar för den bilen går som en klocka :) Men tack för tipset :)
Idag har jag nog kommit lite närmare lösningen på mitt problem med att den hackar...
Åkte ner till Mekonomen och köpte startgas och gav mig jävelen på jag skulle hitta felet. Ända sedan jag köpte
bilen har de varit en bult av till EGR röret på insuget. Jag bytte packningen och hoppades på de skulle hjälpa. Men samma problem...

Så när jag sprutade startgas där bulten skulle sitta så dör nästan bilen..man hör hur den går ner på varv o nästan dödar sig själv..

Nu får de bli o plocka ut den trasiga bulten och i med en ny. Så hoppas ja de hjälper :)
Utgår från att de är väldigt känsligt för läckage på insugs sidan med tanke på de är ett slutet system..

Bild

Så jag kollade kablaget och hittade ett kabe[…]

Volvo car UX

Fick min uppdatering igår. Vad jag inte fatt[…]

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]