Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Stillborn
ja antar att det här är en rätt vanlig fråga , har sökt lite men inte fått riktigt det svar jag önskade
har rätt nyligen renoverat min ac som har funkat utmärkt till idag , det är så att kompressorn går inte igång , tänkte först att det var dåligt tryck men när jag tryckte på ventilen så var det ett jävla sprut !

mätte då upp kontaktstycket vid tryckvakten och jag hade 12v fram till kontakten men inte ner till kompressorn när den va inkopplad , byglade då kontaktstycket och fick då 12v ner till kontaktstycket före kompressorn men kompressorn gick ändå inte igång ????? satte då en kabel direkt från batteriet till kontaktstycket och vipps så hoppade kompressorn igång

vad kan vara felet ohm mätte även tryckvakten med bilen avstängd och fick då 0 ohm och det är väl som det ska vara ?
av inkognito
du kan ha för lite gas i då går inte kompressorn, om man inte tvångskör den, eller så har du fel på lågtrycksvakten.
Användarvisningsbild
av emwtur
vet inte om det är detsamma som med ACC men ;
jag har en tryckkontakt på torkfiltret som säger om det finns tryck i systemet,
sedan finns det TRE tryckkontakter på kondensorn ;
en som säger att system trycket är alldeles för högt - som stänger ner systemet.
sedan finns det två tryckkontakter som dels kör igång elfläkten på halv och helfart !
leta reda på ett kopplingschema och följ strömmen !

ftp://ftp.densomlever.se/bilder/volvo_940__1995_ac.pdf

/emwtur
Hastihetsmätare.

Detta tycks vara ett ganska vanligt fel på v[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&[…]

Vid sådana här tillfälle kan jag g[…]

Hej, köpte en billig bil till grabben som f&o[…]