Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Fått stort problem, när jag svängde in på parkeringen inatt så dog bilen för mig. Trots hjälpstart osv så fick jag inte igång den utan fick bogsera. Bränslesystemet verkar fungera men den får ingen gnista. Provat att byta tändspole, tändmodul och gått igenom fördelare mm. och allt ser fint ut.

Har ju hänt förut att den inte startat men att det hjälpt o koppla ur strömmen alt. dra med startkablar. Men aldrig att den går runt som vanligt utan o gå igång, förutom när förpumpen gick för nåt år sen då, men nu dog den helt, utan förvarning alls.

Märkte efter jag bytte tillbaka den gamla tändmodulen att motorn gör ett litet "ryck" när man vrider av tändningen. Aldrig hört innan, kan det ha med saken o göra tro?
Odin skrev:Har du dragit släp eller har risig el vid dragkrok?
Säkring 4 gick på min när jag hade ett släp med kortis i bromsljuset. Den säkringen går åxå till startspärren, oavsett om du har larm eller ej.

/ O
Har koll på säkringarna, o dom e hela, dessutom e dragkrokens eluttag i toppskick ;-). Men förresten, snurrar startmotorn ens om de e startspärren som spökar? Vad det gäller mitt fel börjar jag tro att det är impulsgivaren som kan vara kass, några teorier?
mikael0541 skrev: Har koll på säkringarna, o dom e hela, dessutom e dragkrokens eluttag i toppskick ;-). Men förresten, snurrar startmotorn ens om de e startspärren som spökar? Vad det gäller mitt fel börjar jag tro att det är impulsgivaren som kan vara kass, några teorier?
På min 945'a snurrade startmotorn med säkring 4 (bromsljus, startspärr) kass. Om bränslepumparna funkar kan det kanske vara hall/impulsgivaren.

/ O

Enklast ksk att köpa en ny ljuddämp[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]