Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Håller på att montera ett 12v uttag i bagaget på min 940 :) hittade en jordpunkt. Drog min pluskabel genom "skidluckan", under sätet och fram mot säkringscentralen som sitter under stereon. Jag menar är de nånstans de borde finnas ström att sno så är det där ;) men när jag kollat lite så hittar jag ingen bra pluspol ;O vill gärna slippa dra kabeln genom torpeden och all skit som de innebär att ansluta direkt till batteriet. Kan tillägga att jag behöver 8-10A och jag vill kunna använda cigg-utatget fram och bak samtidigt så ifrån cigg-uttaget fram kan jag inte sno ström. Några idéer? :)

/Martin
Välkommen till forumet. I säkringscentralen finns en strömskena pos 15/2 med konstant 12V. Där borde du kunna hämta ström. Eller så kan du kanske hämta ström från plusplint pos 15/1 som jag har för mig sitter vid A-stolpe vä eller hö sida. Observera att du ska sätta en säkring så nära strömskenan eller plusplinten som möjligt (mycket viktigt) på kabeln som du kopplar in. Mitt förslag på säkring är 15A och att du minst har 2,5 mm2 area (gärna 4 mm2) på din kabel. (Exempelschema nedan är från 940 MY94)

Bild
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]