Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Stoffe91
Har plockat isär allt, samt plockat ur bakre pumpen. Pumpen fungerar då jag kopplar in ett externt batteri, men reagerar inte vid tändning på eller när startmotorn är på.

Jätte tacksam för svar :)
Bränslereläet startar pumparna när du startar
det är ofta som reläet lägger av
det brukar fixa sig när man lödar om
lödpunkterna i reläet :)

Mvh/Roger
lilleman skrev:Bränslereläet startar pumparna när du startar
det är ofta som reläet lägger av
det brukar fixa sig när man lödar om
lödpunkterna i reläet :)

Mvh/Roger

Vi har köpt nytt bränslepumprelät och bytt ut det vita som sitter i coupén men det funkar fortfarande inte, finns det något mer relä?
Senast redigerad av 1 Stoffe91, redigerad totalt 0 gånger.
nyare 740 och 940 brukar ha insprutningssystemet Regina som enbart har en pump i tanken medan Bosch Jettronic m fl har en förpump och en huvudpump
DDD, hur i hela friden ska TS kunna skriva tydligare rubrik? En fråga som lyder "Hur får bakre bränslepumpen ström?" går väl inte att förtydliga mer??
av DDD
Amarace skrev:DDD, hur i hela friden ska TS kunna skriva tydligare rubrik? En fråga som lyder "Hur får bakre bränslepumpen ström?" går väl inte att förtydliga mer??
Vänligen se min länk ovan! Där förklaras detta.

Regelverket bygger på att trådarna ska vara informativa och vara sökbara via sökfunktionen på forumet. Detta för att fler forumsmedlemmar ska kunna få hjälp via sökfunktionen och för att minimera antalet inlägg som handlar om samma sak.

MVH
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]