Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Pellson
Har blivit med Volvo för första gången i mitt liv. Oväntat bekvämt, trots åldern, måste jag säga.

Som rubricerat så känns gaspedalen rätt trög. Inte alls som andra bilar jag kört. Jag har känt på spjällhjulen i maskin och de känns inte överdrivet tröga så det känns som att de skulle vara nåt annat som spökar. Nån som har några idéer om vad jag kan göra?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag förmodar att din bil har vajer till spjällhjulet och det är då uppsmörjning av vajer eller att det är så att det kärvar i pedalstället

Mvh GK
av Pellson
gnestakalle skrev:Jag förmodar att din bil har vajer till spjällhjulet och det är då uppsmörjning av vajer eller att det är så att det kärvar i pedalstället
Jo, vajer är det. Har känt lite på vajer + pedal utan att ta isär det, men det vete hundan om jag blev klokare. Hoppades nog på att det var ett välkänt std-fel.. :roll:
Får väl demontera och dra i prylarna var för sig.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
om bilen inte körts å mkt så kan det börja kärva, jag hade det problemet själv med en vajer men lyckades få igång den med symaskinsolja. Lite tålamod behövs. Undvik att försöka med typ WD40 eller 5-56 för den typen av produkter har inte tillräckligt bra smörjande egenskaper för detta jobb.

Mvh GK
Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]