- sön 17 apr 2011, 13:18
Vet någon om man kan byta lagret till kolvbulten smidigt på en b230 ft för kolven glappar lite upp och ner på ett par av dom.
Moderator: Moderatorer
Marlboroman skrev:Lagret i lilländen på vevstaken? Ja, det går att byta om man har tillgång till press och lämpligt material att svarva lager av. Men ska det i sin tur vara någon ide att renovera en gammal stakae så lär den ju mätas upp först. Men kostnaden går att det är värt att titta på att köpa nya stakar, antingen original som inte är så dyra elelr lägga på och köpa h-profil och äta upp dem om man ska trimma.Jag har köpt fyra ft stakar som två av dom glappar lite, då är det bara att slänga dom ska ha dom till en b230et motor, vad kan nya stakar kosta.
Marlboroman skrev:FT stakarna passar väl inte ens i en ET om du inte har skaffat stakar från en FT med dem små ramlagren. Vanliga stakar kan kosta 3-400:- styck och h-profil 8-900:- styck.Det hade jag ingen aning om att det var olika, den jag pratade med sa att det skulle passa ska kolla upp det, har inte plockat isär motorn än så man kan jämföra, jag får tacka så mycket för hjälpen så länge.
Marlboroman skrev:FT stakarna passar väl inte ens i en ET om du inte har skaffat stakar från en FT med dem små ramlagren. Vanliga stakar kan kosta 3-400:- styck och h-profil 8-900:- styck.Här har jag varit hyffsat yr ser jag nu. Att ramlagren (eventuellt) skiljer i storlek har ju inget med vevstakarna att göra
Marlboroman skrev:Då passar det nog ändå för vevlagren är väl samma.Marlboroman skrev:FT stakarna passar väl inte ens i en ET om du inte har skaffat stakar från en FT med dem små ramlagren. Vanliga stakar kan kosta 3-400:- styck och h-profil 8-900:- styck.Här har jag varit hyffsat yr ser jag nu. Att ramlagren (eventuellt) skiljer i storlek har ju inget med vevstakarna att göra