Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av päpplet
varför skulle volvo göra fälgarna till reservhjulen klenare, det vore väl rent vansinne? Jag tror mer på att dom återanvänt 140ns verktyg då nya verktyg kostar pengar att utveckla. Mitt satt då på en månad och utsattes för grov misshandel och varken däck eller fälg har då tagit skada av det (bortsett från mönsterdjupet då :lol: )
av Beson
päpplet skrev:varför skulle volvo göra fälgarna till reservhjulen klenare, det vore väl rent vansinne? Jag tror mer på att dom återanvänt 140ns verktyg då nya verktyg kostar pengar att utveckla. Mitt satt då på en månad och utsattes för grov misshandel och varken däck eller fälg har då tagit skada av det (bortsett från mönsterdjupet då :lol: )
Tycker oxå det verkar vansinnigt, men det måste väl finnas en anledning till varningstexten...kan ju vara däcket som begränsar iofs, sämre gummi tex, men då borde det stå något på det oxå kan man tycka och jag ser då inget...
av volvo944gl
med reservhjul så låter det roligt när man spinner =) och finns ingen hållning alls i det däcket. finns inget grepp över huvudtaget i det. därav dom kanske skriver att det bara skall användas kortas möjliga väg?
av Beson
päpplet skrev:Så ser dom ut och det sitter ett Good Year däck på
Men mitt är ett Firestone, 185/65-15 som ser helt normalt ut. Misstänker att det är utbytt då.
Användarvisningsbild
av päpplet
det behöver inte vara utbytt, kan väl vara samma som med bromsar att dom tog det som fanns tillgängligt :wink: Jag hade inga större problem med greppet än att gummit var stenhårt. Jag hade mitt på en bit in i vintern med :lol:
av Beson
päpplet skrev:det behöver inte vara utbytt, kan väl vara samma som med bromsar att dom tog det som fanns tillgängligt :wink: Jag hade inga större problem med greppet än att gummit var stenhårt. Jag hade mitt på en bit in i vintern med :lol:
Visst kan det vara så, men frågan är ju varför hjulet bara är "for temporary use"?
av rd350
Däck o fälg är av "klenare" material än ordinarie för att hålla nere vikten, gummit ska även tåla åldern bättre. En mycket bra lösning tycker jag som dock alltid fått kritik. Men ska man vara ärlig används nästan aldrig reservhjulet och då är det bättre med ett mindre och billigare som tar mindre plats. Fälgen har inget med 140 serien att göra, utseendet påminner dock om tidiga 740 fälgar.
Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]

Det går helt fint att koppla bort batteriet […]