Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
asså om du kör på 5an (OD) kör skall växla ner till 4an utan att trycka på kopplingen så skall du hålla jämn gas som möjligt. så lite påfresning på lådan som möjligt! som alla vet så kan du växla på alla gamla lådor utan att koppla (högre växlar självklart) gäller bara att hålla rätt varmtal och trycka mjukt in den så rasslar det inget!
Användarvisningsbild
av päpplet
ahh då kanske jag ska vara lite snällare på min nya låda då :lol:
av Toompe
uppdatering idag. När den fastnar i OD så släpper den inte oavsett varvtal, eller med/utan koppling. Gasar jag på fullt så släpper den efter en stund med ett jäla ryck. När den väl släppt så fungerar den klockers igen, både ikoppling och urkoppling.
av Sjöle
Det är mycket länge sedan nu, men jag vill minnas att jag fick byta o- ringarna 50- 51 och 47- 48. Ena o- ringen var trasig minns jag. Hade samma fel. Berodde på att kolvarna drog snett. Mycket jobb tyvärr.
av Toompe
Sjöle skrev:Det är mycket länge sedan nu, men jag vill minnas att jag fick byta o- ringarna 50- 51 och 47- 48. Ena o- ringen var trasig minns jag. Hade samma fel. Berodde på att kolvarna drog snett. Mycket jobb tyvärr.
Det var något sådant jag misstänkte, blir som sagt att köra som det är tills det blir värre sen byter jag bara låda. Tack för alla svar! Uppskattas mycket =)
Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]

Det går helt fint att koppla bort batteriet […]