Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lysdioden
hejsan jag har monterat i en bensinvärmare i mion vovo 940 allt har funkat bra under vintern, men nu har vad jag tror bensinpumpen slutat funka åtminstonde till och från knakar man lite på den så startar den efter ett tag. Min fråga är om det är någon som har en sådan som man kan köpa för ett bra pris?
av rd350
Kolla först vad en ny pump kostar innan du köper en begagnad. Föresten kan du få liknande symtom om du har "halvstopp" i bränslespridarröret framme i värmaren. Prova att rengöra, lättast med ett par koppartrådar från en skalad kabel och lite rostolja. Ska du ha tag i en begagnad pump finns det alltid en massa "galningar" som demonterat sin värmare när den börjat bråka lite, hur man nu kan göra det med sådana vintrar som det är nu....
av lysdioden
provade att skicka på spänning på pumpen och den funkade så då var det inte det som var problemet visade sig att det var styrenheten som pallat ut. är det någon som vet om man ska kunna starta bensinvärmaren när man har kylarvätskan varm, så att bara fläkten i kupen och cirkulationspumpen går?
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]