Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo944gl
Tjoo..
tänkte jag skulle prova att bygga om mina 940 lyktor med projektor istället för dom här reflektor ljuset!
jag har 2 hela kompletta strålkastare liggandes som e halvkassa. som tanken var att jag skulle prova detta i!

det jag skulle vilja ha tips på är.. vart kan man köpa projektor? likande dessa!
Bild
Hittade dessa. från usa. 149 USD... kan de vara värt de?
http://www.carpartslights.com/bixenon-h ... p-477.html

och sedan kan man slipa ner glasen? så det inte e några remsor kvar? vill ha det helt slätt.
vad skall man använda för att slipa ner?

tacksam för ALLA TIPS!!!
av reverend
Jag skulle anvanda dom har istallet (googla dom for mer info) och om du har den dar "bulb-out sensor" ska du kolla deras "pig tail" for detta andamal. Den kopplar in en "ballast" pa varje sida sa belastningen ar lika pa varje sida.

Ja, du maste slipa av glasen. Nar jag gor min blir det en drill-press och ett mycket fint sandpapper pa skumgummi skiva (foam backing) sa den anpassar sig till glasets form och sen halla pa mycket vatten och slipa forsiktigt.

Hoppas att jag gjorde mig forstadd med mitt amerikanska tangentbord och darriga svenska. Om det blir lattare kanske jag kan skriva om pa engelska sa jag inte later CP.
av volvo944gl
ah okey. jag skall kolla på detta! annars har jag funnit ett par andra lampor som även funkar bakom refflat =)
av reverend
Hoppla, min URL kom inte med...

http://www.theretrofitsource.com/produc ... 99b356f3b2

Glom inte att du inte kan (eller, jo, du KAN, men det ar inte bra) att anvanda en fuskHIDlampa i en halogen stralkastare. Det ar ju darfor dom inte gar igenom bilbesiktningen.
av volvo944gl
Men dom värkar lite dyra. kunde få lite billigare i sverige :P
av volvo944gl
tror jag iallafall.. skall kolla om jag hitta länken igen
av reverend
Intressant. Tyvarr 6000K (mer lumens ur 4300K) och dom sager inget om vem som tillverkar ljusen vilket JAG tycker ar valdigt skumt (dom kan ju vara bra, jag vet inte).

Om du googlar morimoto sa hittar du ganska snart bilder av deras "beam pattern" och hur dom kan jamforas med konkurrensen (jakligt bra!). Jag har snackat med killen pa "theretrofitsource', Matt, och han verkar (pa telefon) att vara en schysst snubbe som garna svarar pa alla fragor och verkligen kan sina grejer.
Det ar kanske natt jag garna betalar lite mer for, lite som Daniel Stern (fran Daniel Stern lighting) som jag ocksa har haft att gora med en hel del genom aren.
Inte billigast, men fantastisk service.

En tanke är även hur bilen står n&[…]

Volvo car UX

Nu har även jag fått denna uppdatering […]

Varför blev det en spricka eller trasig toppl[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]