Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av oebb
Halloj!
Har bytt bränslepumpen (i tanken) och det blev nog lite för mycket våld på bränsleslangen som går från tanken till bränsleledningen (på trycksidan - ej retur). Den läcker. Ringde till Volvo - men de var osäkra på om det gick att köpa. Det är ju en slang på några dec med en bajonettkoppling i ena änden och en gängkoppling (rostig) i andra. Nån som vet om det går att byta mot vanlig armerad soppaslang och klämmor? Antar att man i så fall måste kapa bränsleledningen efter kopplingen. Tips tas tacksamt emot.

Hils

/Micke

och det var alltså en 745, B230F - 92 med Regina, manuell - röd :)
av oebb
Hej!
Jag var inte helt tydlig - men det är alltså kopplingen mellan tanken och bränsleröret och inte själva bränsleröret upp till motorn. Kopplingen fanns hos Volvo - beställd.

/Micke
oebb skrev:Hej!
Jag var inte helt tydlig - men det är alltså kopplingen mellan tanken och bränsleröret och inte själva bränsleröret upp till motorn. Kopplingen fanns hos Volvo - beställd.

/Micke
Det var inte du som var otydlig det var jag som var skummögd när jag läste! :wink:

En tanke är även hur bilen står n&[…]

Volvo car UX

Nu har även jag fått denna uppdatering […]

Varför blev det en spricka eller trasig toppl[…]

Spännande och bra färg-kombo! Amb[…]