Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av micko
Jag hade personligen satsat på en -96 och framåt, för minns jag inte helt fel så började dem med oljekylda kolvar från just det året?
Användarvisningsbild
av Nemo
Nu har jag dragit mej ur affären. Det visade sig att det varit 11 ägare sen den var ny. M.ao 1 ägare om året. :cry:

Tack alla ändå.

Nemo
av Addekarlsson
micko skrev:Jag hade personligen satsat på en -96 och framåt, för minns jag inte helt fel så började dem med oljekylda kolvar från just det året?
Sån motor slänger man i själv när originalmotorn börjat få några mil på nacken. :wink:
Nemo skrev:Nu har jag dragit mej ur affären. Det visade sig att det varit 11 ägare sen den var ny. M.ao 1 ägare om året. :cry:

Tack alla ändå.

Nemo
Många ägare är inte alltid en nackdel. Ofta beror det på att folk inte tänker på att en turbo är dyrare att äga, och då säljer dom den igen.
Hade jag varit intresserad av denna Volvo, så hade jag inte tittat så mycket på ägarantalet, utan kollat skicket på bilen i helhet. Är den fräsch, så spelar det ingen roll om det varit 3 elle 11 ägare.
Men visst, det är ju alltid kul med få ägare på en bil, det håller jag med om. :D

Mvh/ Adde
av Priffe
Många ägare är väl aldrig en fördel, men man kan ju inte räkna med en gubbkörd pärla för 19900:-

Mer intressant är om den haft många ägare sista året, kan vara tecken på något generalknas.
av micko
å andra sidan så brukar volvo vara väldigt ärliga bilar, är det något generalknas så märker man det ganska så kvickt.

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]