- tis 18 jan 2011, 15:20
hejsan ni kunnigt folk, jag har ett litet problem med min baklucka på min 945 från 94, det är så att vissa dagar så går inte luckan att öppna, jag hör att centrallåsmotorn rör sig men när jag trycker handtaget mot mig för att öppna så är det inget motstånd alls, händer inte nåt. men om jag öppnar från insidan går det bra, funkar alltid från insidan. men inte utifrån. Jag har märkt en sak, om jag stänger luckan igen och låser upp från förardörren så brukar det funka efter tre-fyra försök. när jag plockade ner klädseln på luckan och titta därinne så går motorn varje gång, den låser och låser upp. men handtaget går inte. märkte också att om jag tar loss staget från ytterhandtaget så funkar allt precis som det ska, då funkar det på första försöket, men så fort jag kopplar på staget igen så funkar det inte. börjar bli lite irriterad på det..
Vet inte om detta har ett samband men frågar ändå, har märkt att när bilen är öppen och luckan funkar så fjädrar ytterhandtaget, men när den är låst så fjädrar inte ytterhandtaget, utan man får trycka tillbaka den själv. grannens 745 fjädrar på båda lägena.
Vet inte om detta har ett samband men frågar ändå, har märkt att när bilen är öppen och luckan funkar så fjädrar ytterhandtaget, men när den är låst så fjädrar inte ytterhandtaget, utan man får trycka tillbaka den själv. grannens 745 fjädrar på båda lägena.

- By axelbalte