- tis 11 jan 2011, 21:00
På grund av kärvande broms höger fram på min 945:a blev jag tvungen att ta ur kolven ur oket, höger fram.
Rengjorde den och kollade så tätningarna var hela. Pressade in den i oket igen, hörde då att det bubblade i bromsvätskebehållaren.
Har luftat alla 4 ok, samt den den fråmre nippeln på huvudcylindern (kom ej åt den bakre).
Trots detta tar bromspedalen långt ner, pumpar jag så känner man att det byggs upp ett tryck och den tar högre upp. (trycker jag ner pedalen och håller den nere någon sekund kan man höra ett lågt ljud som förmodligen kommer från huvudcylindern, det tjuter lite))
Men så fort man startar bilen så sjunker bromspedalen i botten...
Kan det fortfarande vara luft i systemet eller an huvudcylindern gått sönder?
Kopplingen tar som den ska...
Hur går jag vidare?
Rengjorde den och kollade så tätningarna var hela. Pressade in den i oket igen, hörde då att det bubblade i bromsvätskebehållaren.
Har luftat alla 4 ok, samt den den fråmre nippeln på huvudcylindern (kom ej åt den bakre).
Trots detta tar bromspedalen långt ner, pumpar jag så känner man att det byggs upp ett tryck och den tar högre upp. (trycker jag ner pedalen och håller den nere någon sekund kan man höra ett lågt ljud som förmodligen kommer från huvudcylindern, det tjuter lite))
Men så fort man startar bilen så sjunker bromspedalen i botten...
Kan det fortfarande vara luft i systemet eller an huvudcylindern gått sönder?
Kopplingen tar som den ska...
Hur går jag vidare?
- By axelbalte