Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av peppe_75
har nyss köpt en turbo-grill som jag ska sätta in istället för den tråkiga kromgrillen. Men frågan är hur jag ska få bort den gamla grillen och få in den nya. Kollade att det satt några skruvar och fästen bakom grillen då jag öppnade motorhuven...men försiktig som jag är så vågar jag ju inte ta i nåt utan å veta var man ska börja så jag inte söndrar nåt....
Användarvisningsbild
av Ramon
Efter att du öppnat motorhuven, så syns grillens övre clips. Dessa klämmer du ihop och tar bort dessa. Sedan så är det bara att lossa grillen från dess nedre fästen. Grillen sitter inte med några skruvar alltså, utan endast med plastclips, så var lite försiktig!
Användarvisningsbild
av VolvoR
Ramon skrev:Efter att du öppnat motorhuven, så syns grillens övre clips. Dessa klämmer du ihop och tar bort dessa. Sedan så är det bara att lossa grillen från dess nedre fästen. Grillen sitter inte med några skruvar alltså, utan endast med plastclips, så var lite försiktig!
Stämmer mycket bra :D
Läckage kylarvätska

Hej! Jag märkte idag att kylarvätskan ha[…]

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]