Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 232Divers
hej.. hade problem med atttmotorn gick ojämnt i tomgång o det var packningarna vid insprutsventilerna som var trasiga... men jag har ett annat problem.. motorn blir svårstartad då den är varm? har ingen anning vad det kan vara? och så har jag även problem med tankmätarn som hoppar upp o ner hela tiden..
av wolf_lover
Ja det där med tankmätaren,jag har samma problem med den ibland står den i botten så kan jag köra 10-15 mil ja då kan den gå upp till halvtank
av usling
Jag hade samma fel, Den var inte bara svårstartad, den vägrade utan startgas. Det var termotidgivaren som var trasig. Jag bytte den och sen funkar det som det ska. 150 kr på skroten. Den sitter under insugningsröret, mycket pillrigt att få bort.
av billy_
Jag lagade min tankmätare häromdagen. Det kan antingen vara själva tankarmaturen eller tankmätaren i instrumenthuset som är trasigt. I mitt fall var det tankmätaren.

Jag tog helt enkelt ut den och värmde upp alla lödpunkter med lödkolv och la på lite lödtenn på vissa där det såg ut att vara lite dåligt. Nu funkar den och ligger på millimetern rätt och helt stilla.

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]