Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej

Finns det något bra elschema till 780 -87 (Bertone Coupé)

Till min 262 har jag en extramt bra handbok som beskriver krets för krets med apparatplacering. Någon har något liknade att tipsa om eller sälja?

:)
av Addekarlsson
Tjena!

Det enda jag har till min 780 Bertone, det är reservdelskatalogen. Tyvärr så finns det inte elschema i den så som man vill att ett elschema ska se ut. Det enda man ser, det är på ett ungefär vart i bilen kablarna går, men inte vilken kabel som är till vad....

Dessvärre så finns inte 780 med i Vadis heller, för det är ju inte Volvo själva som byggt denna bil.

Men tror du att du har användning av reservdelskatalogen, så har jag den ligger i datorn, scannad som en pdf-fil. Den är på totalt 118 mb, 2 pärmar utskrivet på dubbelsidigt papper. Det är 1054 sidor totalt.
Men som sagt, det är långt ifrån vad du söker. :???:

Mvh/ Adde
av Gabber
Finns det ingen haynes bok till 780? Dom har ju med elschema!
Användarvisningsbild
av P1800
Ja och nej, Det finns bok för 760. Den har jag I mycket är det säkert lika. Problemet är att det bara är ett förbindningsschema, dvs allt för mycket "svarta lådor " och ingen funktionsbeskrivning eller apparatplacering. Det är nog bara att inse: en 780 är "ny" och fullsmetad med elprylar, inte helt idealiskt för en gammelbil trots att de flesta 780 väl dragit sig till baka till hobbygaragen vid det här laget? :)

Utifrån hur slitaget ser ut på givaren[…]

Elpriset

Och bättre kanske det blir, om spanien kö[…]

App i sensus V90 CC ‘17 T5.

Takk. Abm er i orden. Nedlasting av apper som ikke[…]

XC70 -14 Stolvärme reglering?

För att byta värmeslinga får man &[…]