Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av traktor_grabben
Tjena

Har min bakaxel har varit dålig nu länge på glt:en, men igår när man skulle leka av ett par däck så gick fanskapet sönder lever som fan inne i själva diffklumpen, så ja tänkte att de e lika bra att byta hela axeln än att försöka sej på att renovera. Så nu har ja skaffat en bakaxel från jb, en som suttit i en 91 som bara gått 10000 mil, men den har suttit på en en B230F motor och ja har B234F men de sa att de skulle vara samma. Är ju samma utväxling i alla fall. Men nu till frågan. Är det ngt ja måste tänka på extra noga när ja ska byta. Och är det svårt, ja har en hög mekar förmåga, Tacksam för svar Mvh Oliver
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är ganska stor risk att din hastighetsmätare kommer att visa 4 ggr för mycket. Jag är inte helt säker, men jag skulle tro att du har 12 tänder på tandhjulet och 48 på axeln från 91. Du ser tandhjulet om du tar loss nivåpluggen.

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]